Μπλε με χρυσό


Η θάλασσα, φερόμενη απρόβλεπτα από την άγρια φύση της και προικισμένη αλόγιστα με ισχύ σαρωτική, ανταριάζει και θεριεύει ανεξέλεγκτα σαν άτακτο, απόκοσμο στοιχειό. Πέρα από τους θρύλους που φυλακίζει στον χαώδη βυθό της, ξεβράζει αφρισμένα μυστήρια και κρύβει δολερά στον πυρήνα της ατίθασης δύναμής της μιαν ατάραχη πονηράδα η οποία μας θέλγει στην αγκάλη της τερπνής υπόστασής της.
Ωστόσο, έχοντας γεννήσει την ίδια τη ζωή κι έχοντας θρέψει ψυχές και σώματα, κατέχει την αέναη ιδιότητα να ημερεύει τον νου ενώ- σαν θέλει- παίρνει όψη τόσο γαλήνια που σαγηνεύει τους δέσμιους της ομορφιάς της σαν γλυκοκέλαδη Σειρήνα για να τους προσελκύσει εν συνεχεία σ’απάνεμους περίκλειστους λιμένες, σε παραδείσιες γωνιές όχι μόνο του χάρτη αλλά και του ασύνορου λογισμού τους. Μέσα από αιώνες, αγώνες και πολέμους άλλοτε έχει ενώσει κουλτούρες κι έχει κουβαλήσει μυριάδες ταξιδευτών σε νίκες και σε γαλαζοπράσινα όνειρα κι άλλοτε έχει παρασύρει αμέτρητες φιλοδοξίες μακριά από κάθε προσωπική Ιθάκη ή αγαπημένη πατρίδα σε βάθη ανήλια, νεκρικά. Αν η θάλασσα, λοιπόν, είναι μια αινιγματική, υγρή άβυσσος τότε τα κρυμμένα μυστικά της θα έλκουν για πάντα και συνάμα θα κατατρύχουν τον ανθρώπινο νου.
Κάπου ανάμεσα σε δοξασίες και πραγματικότητα το απέραντο μπλε κυριαρχεί καλύπτοντας τα 7/10 της συνολικής γήινης επιφάνειας. Κόρη της Γαίας ή σπουδαίος αναπτυξιακός παράγοντας, θεότητα ή οικονομικό μέσο ανταλλαγών η θάλασσα επέδρασε καταλυτικά στη ζωή και στην ιστορία των ανθρώπων παρέχοντας σημαντικές ωφέλειες και δίνοντας ώθηση σε επικοινωνία, εμπόριο και ναυτιλία. Άλλωστε η πολύτιμη ύπαρξή της έχει αποτελέσει πηγή πλούτου για αρκετές χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Ιαπωνία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Νορβηγία κά.
Η Ελλάδα κατέχει μία από τις κυριότερες θέσεις ως παραδοσιακή ναυτιλιακή χώρα καθώς έχει να παρουσιάσει ιστορικές ναυτικές ρίζες και παραδόσεις. Συνακόλουθα, πορεύεται με ορθόδοξη Ναυτιλιακή Πολιτική καθότι δεν την αφορούν περιοριστικά μέτρα όπως αυτό της ειδικής «διάκρισης σημαίας».
Στη θάλασσα γράφτηκαν αναμφισβήτητα οι πιο λαμπρές σελίδες της ιστορίας μας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρώτοι οι Έλληνες κατασκεύασαν πλοία και ίδρυσαν αποικίες ενώ από αρχαιοτάτων χρόνων έδειξαν μια σπάνια ναυτική ιδιοφυΐα και κλίση προς τα θαλασσινά επαγγέλματα. Εδώ γεννήθηκαν άλλωστε οι “χρυσοί” άνδρες τα ηχηρά ονόματα των οποίων γράφτηκαν ανεξίτηλα στη σύγχρονη ιστορία της ναυτιλίας. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης, ο Νιάρχος και ο Λάτσης ήταν οι εφοπλιστές που πρωτοστάτησαν στη μεταπολεμική ναυτιλιακή άνθηση.
Και στις μέρες μας βεβαίως υπάρχουν νεώτεροι μεν αλλά εξίσου σημαντικοί και επιτυχημένοι εφοπλιστές/επιχειρηματίες όπως οι: Π.Τσάκος, Σ.Χατζηιωάννου, Α.Χανδρής, Ι.Αγγελικούσης, Β.Μαρινάκης, Μ.Λαιμός. Επιπρόσθετα δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω το όνομα του κυρίου Πάρη Δράγνη, δημιουργού της Goldenport Shipmanagement, μιας και ανήκει στην αξιόλογη εκείνη κατηγορία καπεταναίων-εφοπλιστών οι επιχειρήσεις των οποίων διατηρούν ταυτοχρόνως χαμηλό προφίλ και οικογενειακό πνεύμα. Η Goldenport είναι η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που εισήχθη στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου (London Stock Exchange). Σε ετούτα τα επιτυχημένα εγχειρήματα του κυρίου Δράγνη προστέθηκαν οι εταιρείες Oceangold Tankers και Golden Yachts που εκπροσωπούν επάξια το όνομα του γνωστού επιχειρηματία στους τομείς του υγρού φορτίου και των γιωτ αντιστοίχως.


Ο εφοπλιστής κ.Π.Δράγνης και το Status Center στη Βουλιαγμένη, κτίριο που στεγάζει τις επιχειρήσεις του εν Ελλάδι.


*Σκεπτόμενη και μόνο ότι ο ένας εκ των δύο παππούδων μου, ο Ιούλιος Μυριαλής, υπήρξε ναύαρχος του βασιλικού ναυτικού και ο άλλος παππούς μου υπηρέτησε ως μηχανικός υπό τις διαταγές του Ιατρίδη στον «Παπανικολή Ι», το θρυλικό Υ/Β που παρουσίασε τη μεγαλύτερη δράση κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και δη κατά τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο, δεν γίνεται να μην αγαπώ τη θάλασσα, να μην ασχολούμαι επαγγελματικά με τη ναυτιλία και κατ’επέκτασιν να μην γράφω με ισάξια αγάπη και για τις δυο.

Χ.Μ.

posted under |

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Aksia sunaderfe!panta kalogramenh.prohwra ebros me vhma tahu!se hasame omws!!ti 8a ginei? Hara

λεωνιδας μαρακης είπε...

Ξέρω οτι είναι άλλο μεγάλο θέμα,αλλά μια που μιλάς για την θάλασσα, δεν γίνεται να μην αναφερθώ στον βάρβαρο τρόπο που της συμπεριφέρεται ο άνθρωπος. Πολλές φορές νομίζουμε οτι μας αφορά μόνο η στεριά πάνω στην οποία ζούμε με αποτέλεσμα να ρυπαίνουμε τη θάλασσα όλο και περισσότερο..ειδικά τώρα το καλοκαίρι.. ΥΓ. Ένα δέκατο της περιουσίας του Ωνάση μπορούσα να είχα; Αλλά όχι το κάρμα της οικογένειας του...:P

[ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΜΟΛΟΓΙΑΝΝΗ] είπε...

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου και δεν θα αναφερθώ μόνο στις ρίψεις σκουπιδιών από απερίσκεπτους λουόμενους αλλά επιπλέον στις απορρίψεις ποσοτήτων πετρελαίων και ουσιών από ασυνείδητους πλοιάρχους! Πέρα από τις διαρροές πετρελαίου λόγω ατυχημάτων και τη δημιουργία επιβλαβών πετρελαιοκηλίδων υφίσταται το άλυτο πρόβλημα της βιολογικής ρύπανσης (κακή διαχείρηση λυμάτων- ανθρωπίνων ή ζωϊκών), των βυθισμένων πυρηνικών αποβλήτων- τα οποία αυξάνουν ανησυχητικά τη ραδιενέργεια στα ανοιχτά της θάλασσας και στο περιβάλλον- καθώς και του ευτροφισμού ήτοι του "ντοπαρίσματος" των θαλάσσιων περιοχών με θρεπτικά συστατικά που καταλήγουν πού αλλού;... στα νερά που τσαλαβουτάμε το καλοκαιράκι! Εφόσον λοιπόν η θάλασσα αποτελεί χώρο διαβίωσης και εργασίας εκατομμυρίων ανθρώπων ας φροντίσουμε τουλάχιστον να διατηρούμε όλοι μας, όπως μπορούμε, την οικολογική ισορροπία της.

Νεότερη ανάρτηση Παλαιότερη Ανάρτηση Αρχική σελίδα

Περί φίλου και... φτερού

Περί φίλου και... φτερού
Συντάκτρια: Χρυσούλα Μολογιάννη. E-mail: mologianni@gmail.com

ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ

Παρακάτω αναφέρονται όλα τα εκδομένα βιβλία, τα σενάρια ταινιών, οι στίχοι και τα ποιήματα της Χρυσούλας Μολογιάννη

Recent Comments